Rondreis Italië - Reisverslag uit Siena, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Siena, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

05 Augustus 2022 | Italië, Siena

Vrijdag 5 augustus

Vanmorgen op ons gemakje het ontbijt genuttigd, het is weer heerlijk warm. Vandaag gaan we een stadswandeling maken. Deze startte op de Piazza del Campo dus dat was een makkie, het plein konden we overslaan. We liepen op ons gemakje door Siena en kwamen al bekende plaatsen zoals de kathedraal tegen maar ook onbekende steegjes. Onderweg een heerlijke cappuccino op een terrasje en op zoek naar een leesbrilletje voor Frank (glas viel uit zijn brilletje, en montuur gebroken, reserve brilletje ligt in studio), in een Farmacia vonden we een stelling met leesbrilletjes maar een roze zagen we toch niet zo zitten, na wat zoeken vonden we nog een grijze in zijn sterkte dus weer helemaal hip die Frank. Op het eind bij Santuario di Santa Caterina waren de weggetjes super steil, echte kuitentrekkers zullen we maar zeggen, het eindpunt was de San Doménico basiliek en toen op weg naar onze studio berg op! Airco aan en lekker even wat fruit met yoghurt eten en wat lezen en relaxen. Later in de middag zijn we nog naar het museo Civico , recht tegenover ons in het Palazzo Publico di Siena. De kamers zijn versierd met fresco’s op de muren, je kan ook helemaal naar boven waar je een uitzicht hebt op het prachtige Siena. ’s Avonds zijn we gaan eten in het gisteren gereserveerde restaurant Osteria il Carroccio. Heerlijk gegeten echt een aanrader. Nog wat gedronken in onze studio en nog wat mensen zitten kijken, blijft toch een heerlijke bezigheid.

• 07 Augustus 2022 - 20:58

Lisette:

Leuk om te lezen. Al wel weer wat opgeknapt Anja?