Rondreis Italië - Reisverslag uit Siena, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Siena, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

06 Augustus 2022 | Italië, Siena

Zaterdag 6 augustus

Vandaag vertrekken we weer uit Siena en gaan naar Marsciano in Umbrië. We zijn vroeg wakker en gaan al wat inpakken, opruimen etc. Bij de bakker broodjes halen en voor de laatste keer ontbijten met uitzicht op Plazza del Campo, vandaag is het nog warmer dan de afgelopen dagen er waait een erg warme wind, dus kijken we met de airco aan door de ramen naar het plein. Om 10.00 uur komt de eigenaresse van de studio de sleutels ophalen en de betaling regelen waarna we naar het pleintje achter het gebouw lopen waar ze aankomen rijden met onze auto. Nadat we de chauffeur terug hebben gebracht naar de parkeergarage en betaald hebben kunnen we op pad. Omdat we pas om 16.00 uur in het volgende appartement kunnen en het maar 1 ½ uur rijden is gaan we eerst nog naar Assisi. We hebben de app travelmate op onze telefoon geïnstaleerd en de codes ingevoerd (ik had dit thuis al geregeld en begrepen dat we dan een stadswandeling via de app konden doen met uitleg). Dit bleek echter iets anders te werken. Je kon aangeven zoek in mijn omgeving, dan zag je belangrijke gebouwen en kon je er via google maps naar toe en de travelmate app kon je het gebouw aanklikken en de informatie horen. Hier waren we zo mee klaar dus maar wat rond geslenterd ( weer steile steegjes, want Assisi ligt op een berg) en een lunch met een salade. Tegen 15.00 uur gaan we op weg naar de auto en naar Marsciano. We hebben hier een appartement op de verdieping van een huis met een dakterras, tuin en privé zwembad voor de komende week. We worden vriendelijk ontvangen en de eigenaar heeft zelfs al wat spullen zoals bier, prosecco, melk, fruit pasta en saus, stokbrood en water in de koeling gezet voor ons. Na alles uitgepakt te hebben gaan we nog even naar de supermarkt voor de eerste spullen en we besluiten deze avond pasta te eten. Bij terugkomst alles in de koeling en diepvries en nog even plonsen in het zwembad. Daarna met een heerlijk koud biertje op ons terrasje en laat eten. We gaan het hier wel stellen!

• 07 Augustus 2022 - 20:59

Lisette: