Rondreis Italië - Reisverslag uit Livorno, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Livorno, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

16 Augustus 2022 | Italië, Livorno

Dinsdag 16 augustus

Vandaag voor de laatste keer verkassen in Italië. De laatste dagen zitten we in Florence. We besluiten de ochtend nog door te brengen in Pisa want we kunnen pas om 14.00 uur in het appartement en in de parkeergarage. Het is nog rustig op de parkeerplaats, we lopen naar het plein met de scheve toren, maken een foto en lopen het oude stadsgedeelte in. We slenteren langs de Botanische tuin, volgens de Italiaanse gegevens de oudste van de wereld, dus tickets gekocht en rondgelopen. Mooie tuin maar te groot om met dit warme weer helemaal te bekijken. Dus weer verdergelopen en een terrasje gezocht voor een cappuccino. Daarna besloten naar de rivier te lopen waar ook een bijzonder kerkje moet staan. Het kerkje Santa Maria della Spina is een erg klein kerkje waar de inwoners van Pisa erg trots op zijn. De legende zegt dat er vroeger een doorn (Spina) uit de doornkroon van Jezus werd bewaard. Daarna op weg naar de parkeerplaats om naar Florence te rijden. Het is nu flink druk op de parkeerplaats en ook op de wegen richting het centrum van Pisa en dat bij een temperatuur van tegen de 40 graden pff... Onderweg stoppen we nog even om wat te eten en te drinken en om 14.15 uur komen we bij de parkeergarage tegenover het appartement aan. We moesten de ZLT zone in om bij de garage te komen, ik had gelezen dat dat mocht als je gereserveerd had dus wij reden door de smalle straatjes met alleen voetgangers door tot de garage. Daar de auto afgegeven en aan de overkant aangebeld voor het inchecken bij het appartement. Dit was zo gebeurt dus na ons wat geïnstalleerd te hebben gingen we op pad voor een terrasje. We zitten heerlijk dicht bij de high lights van Florence dus dat is top! Frank had een biercafé gevonden dus daar naar op weg. Na 2 biertjes besloten even te gaan relaxen in het appartement en dan vanavond wat te gaan eten. Ik kan nu dus even wat achterstallige verhaaltjes plaatsen want de WIFI is hier prima. Vanavond nog heerlijk gegeten in een Osteria om de hoek. Daarna nog even naar de Duomo gelopen en daar op een bankje een ijsje gegeten, Yes eindelijk bananensmaak gevonden!

• 19 Augustus 2022 - 13:44

Lisette:

Ha ha klinkt allemaal goed