Rondreis Italië - Reisverslag uit Siena, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Siena, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

04 Augustus 2022 | Italië, Siena

Donderdag 4 augustus

Na een redelijke nacht zijn we op tijd wakker (7.00 uur) we horen wat bedrijvigheid op het plein en zien dat daar houten hekken worden geplaatst. Dit is al voor dePalio die op 16 augustus wordt gehouden (dit is een paardenrace die in het centrum van Siena wordt gehouden en gaat tussen de 17 wijken die binnen de stadsmuren van Siena liggen. Het schijnt een heel spektakel te zijn maar je moet hiervoor wel lang van te voren iets reserveren. Even verse broodjes gaan halen bij de bakker een stukje verder in de straat. Frank had water gekookt en dacht oploskoffie te hebben gevonden en daar 2 koppen van gezet. Dit was geen succes en we vonden de koffie ook wel op filterkoffie lijken. Toen ik een pan voor de eitjes ging zoeken kwam ik zo’n Italiaanse percolator tegen waar onderin water en koffie moet, je draait er dan het kannetje op en laat het aan de ook komen ophet fornuis. Mysterie opgelost en dan maar even geen koffie. Na het ontbijt op pad naar een terrasje voor een cappuccino. Daarna na het ticketoffice voor de gereserveerde tickets, hier in de rij en 1 voor 1per gezelschap naar binnen naar het loket, reservering en ID met foto laten zien, daarna kijkt de dame in de computer en na de nodige handelingen draait ze je tickets uit. Je mag dit ticket 72 uur gebruiken om in het Kathedraalcomplex alles te kunnen bekijken (OPA SI Pass). Bij de ticketoffice was ook de ingang van de crypte dus daar maar als eerst in. Er moet echter wel afgestreept worden waar je ingaat want je mag overal maar 1 keer in. Na de crypte zijn we in de rij gegaan voor de ingang van de kathedraal en daarna nog voor de bibliotheek in de kathedraal. Het is zeer zeker de moeite waard om dit te doen,almoet je er voor in de rij. Daarna even naar de supermarkt voor wat fruit, walnoten en griekse yoghurt (ik voelde met niet erg fit) en na wat gegeten te hebben en een dutje was ik weer opgeknapt. We waren de ochtend langs hetpaleis van de Papesses gelopen waar een Dali tentoonstelling was dus daar wilden we eerst even gaan kijken. Mooie tentoonstelling en ook uitleg in het Engels erbij wat wel prettig is. Daarna zijn we nog naar het Duomo museum gegaan waar allerlei kunstschatten en relikwieën uit de kathedraal worden bewaard. Toen weer op weg naar onze studio voor een biertje, kaasje en verwerken van het verslag en foto’s. De internet verbinding valt echter regelmatig weg dus de plaatsing komt pas als we op het volgende adres zitten.Voor ’s avonds had Frank een restaurant vlak bij gekozen dus we slenterde er op ons gemakje naar toe, helaas sticker op het bord FULL. We konden wel voor morgen nog reserveren, van 19.15 tot 21.00 uur was er voor ons een tafel. We gingen 2 straatjes verder en kwamen op een erg druk terras terecht met veel Italianen dus daar neergestreken en een heerlijke maaltijd op met een lekker flesje wijn. Moe maar voldaan naar onze studio terug, nog even wat gedronken, toen alles dicht en airco aan!

• 07 Augustus 2022 - 20:56

Lusette:

Het klinkt allemaal super. Geniet met jullie mee