Rondreis Italië - Reisverslag uit Romallo, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Romallo, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

01 Augustus 2022 | Italië, Romallo

Maandag 1 augustus

We waren weer redelijk op tijd wakker rond 7.45 uur, dus op ons gemakje opgestaan en gaan ontbijten hadden zin in koffie. Na 2 dagen slappe koffie genuttigd te hebben kwam deze wel binnen, super sterk, dus 1 kopje was voldoende. Deze ochtend zijn we vertrokken naar Sanzeno, vanaf daar zouden we een wandeling van ongeveer 8 km gaan maken , een spectaculaire, in de rots uitgehouwen pelgrimsroute naar Santuario di San Romedio. Je loopt op een paadje langs de rots en hoog tegen een berg waarbij je regelmatig schuin loopt of moet bukken om je hoofd niet te stoten.Boven op een berg staat Santuario di San Romedio waarvoor je nog een steile weg moet bewandelen om er te komen. Het verhaal gaat dat daar nog een beer zit (Bruno), de enige die nog in gevangenschap in Italië leeft. Nou die hebben we niet gezien, wel heel veel trappen om in de toren van de kerk te komen, dus dat kunnen we weer afstrepen. Na een smoothie en cappuccino weer de terugweg genomen.We konden nu na het eerste stuk inplaats van richting de rotswand een andere route nemen via een steil pad het bos in, dit halverwege toch maar opgegeven (Ik dus), moesten nog zeker 1 km verder steil omhoog, dus nee dank je, naar beneden en gewoon de weg langs de rotswand terug naar de auto. Daar aangekomen even gekeken wat er nog meer in de buurt te vinden was en zowaar een kasteel vlak bij Castello di Cles, stond op google maps dus daar wilden we even gaan kijken. Het laatste stukje was via een klein smell weggetje in het buiten gebied en nergens een bordje met Castello di Cles te vinden. Nou het blijkt dat je er ook niet in kunt want het is particulier bezit, dus we hebben het uit de verte bekeken en zijn toen terug gereden naar Cles want daar hadden we een markt gezien. Hier even overheen geslenterd, echt een toeristen markt met kleding heel veel kleding. Dus naar een bakkie op het terras een restaurantje gezocht voor de lunch, heerlijks salade met tonijn en mozzarella met een wijntje op. Dus voldaan langs de supermarkt voor wat koude biertjes en op naar de agriturismo om onder de overkapping wat te relaxen met een koud biertje en even de tijd nemen om deze dagen te verwoorden. Het probleem met het kaartje is opgelost, we hebben een sleutel van de kamer gekregen want de houder blijkt het probleem te zijn. Nu doet alles het dus gewoon.

• 02 Augustus 2022 - 12:54

Lisette: