Rondreis Italië - Reisverslag uit Valencia, Spanje van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Valencia, Spanje van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

31 Juli 2022 | Spanje, Valencia

Zaterdag 30 juli en Zondag 31 juli: reisdagen

Vandaag rond 10.15 uur vertrokken en ja voor de eerste keer dat we op een zwarte zaterdag vertrekken dus we zien we hoever we komen. Nou dat was dus geen probleem. Het was rustig op de weg en we reden lekker door zonder problemen, zelfs weinig wegwerkzaamheden in Duitsland. Daarom besloten we tijdens de stop om 16.00 uur dat we nog wel verder konden. Rond 19.00 uur zijn we gestopt in Zöblen bij hotel Triendhof. Dit hotel heeft echter geen restaurant dus gingen we naar het enige restaurant in het dorp dat open was Gasthof Alpenrose (een echt authentiek gasthof, met gehaakte gordijnen en al). 2 Biertjes en een schnitzel/cordon blue verder moe naar bed. De deur van het balkon open voor de frisse lucht, het was er stil en donker. In de loop van de nacht toch een paar keer wakker geschrokken van verkeer dat langs kwam en volgens mij ook wat plaatselijke jeugd in de nacht. Ik kon ook de koeienbellen horen op de berg aan de overkant, moeten kooien niet slapen? Het hotel stond naast het plaatselijke kerkje en om 6.00 uur werd er fanatiek geluid 3x 26 keer, dank je wel pastoor we zijn lekker op tijd wakker. Elk half uur werd er geluid dus we zaten om 8.15 uur gedouched en wel aan het ontbijt, het hotel in Italie alvast doorgegeven dat we eerder zouden aankomen, wat geen probleem was. Rond 9.00 uur gingen we weer op weg. De navigatie stuurde ons binnendoor richting Innsbruck dus we hebben een tijdje in de bergen gereden voor we op de snelweg aankwamen. Daar konden we weer goed doorrijden, het was wel wat drukker dan gisteren op de weg maar het reed lekker door. We bereikten zonder problemen de Brennerpas en ook het Oostenrijkse gedeelte gaf geen problemen, echter in Italië aangekomen en natuurlijk weer door de tolpoort, nu aan de Italiaanse kant kwamen we al snel in de file. Er waren wegwerkzaamheden en 2 drukke snelwegen komen naar een poosje bij elkaar. We hebben hier langzaam rijdend tot stilstaand bijna een uur bezig geweest en kwamen inplaats van 14.00 om 15.00 uur aan in de 1e overnachting in Italië. We dachten dat we een hotel hadden geboekt maar het is een agriturismo (een boerenbedrijf, ze verbouwen golden delicious, met gastenverblijf). Het gebouw was pas helemaal verbouwd en de kamers (ze hebben er 7) helemaal modern een een moderne grote badkamer, er zit zelfs vloerkoeling in de kamer. Ze serveren alleen ontbijt dus moeten we vandaag weer op zoek naar een restaurant. Er bleek er 1 te zitten een pizzeria gerund door mensen uit India. Eerst even naar een supermarkt voor wat koud bier en daarna onder de overkapping gaan zitten met de race op de laptop. Pel pinda’s en chips erbij dus prima. ’S Avonds naar de pizzeria geslenterd en beidde een pizza gorgonzola met spek op en een flesje witte wijn erbij. Weer op tijd naar bed, pasje blijkt op de kamer niet goed te werken, licht en koeling gaan naar ongeveer een minuut uit en moet je het pasje verwijderen en opnieuw instoppen. Dit maar opgegeven en de ramen open, helaas raam aan de doorgaande weg, dus nog wat keren wakker geworden maar geen klokken in de ochtend.

• 02 Augustus 2022 - 13:16

Bert :

Ziet er allemaal heel relaxed uit .Ook leuk om weer mee te kunnen lezen