Dag 3 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

01 Mei 2022 | Spanje, Valencia

Vanmorgen weer pas rond 9.00 uur wakker terwijl ik had gezegd de wekker te zette! Vergeten dus, douchen en op naar het ontbijt. Gisteren erachter gekomen dat je je gebakken eitjes bij de bediening moet bestellen dus dit maar direct gevraagd. Echter na 10 à 15 minuten nog niets gezien dus nog maar een keer gevraagd. Weer na een tijd erachter gekomen dat anderen die het na ons bestelden het al gehad hadden en al op. Dus nog maar een keer aangegeven dat we nog geen gebakken eitje hadden gehad, nou toen hadden we binnen 1 minuut ieder een omelet op ons bordje. Na het ontbijt insmeren en op pad naar de fietsverhuur want vandaag gaan we fietsen naar zee en door park Turia ( de rivierbedding van de Turia rivier is voor een groot gedeelte droog gelegd en daar is een park met wandel en fietspaden in aangelegd. Bij de fietsverhuur hadden we geluk, zijn laatste 2 fietsen ( blijkt dat het beter is als je reserveert), Toen op pad naar het strand, onderweg kwamen we langs Ciudad de las Artes, whow wat een mooie gebouwen en omgeving met water en kunst, besloten om er naar het strand even rond te lopen. Bij het strand aangekomen bleek het erg druk op de boulevard te zijn met slenterende gezinnen en alle terrassen overvol, och ja het is zondag en ook nog moederdag in Spanje, Een terrasje in een zijstraatje gevonden en even koffie gedronken. Daarna op weg naar Ciudad de las Artes via een omweg in een wijk waar je betegelde gebouwen kon zien. Bij Ciudad de las Artes de fietsen in de stalling gezet en lekker rondgeslenterd, dit is echt een heel mooi gebied, een hypermodern architectonisch gebied lang een weelderig fraai aangelegd stuk van Jardin del Turia (volgens het boekje over Valencia en ik moet zeggen dit klopt helemaal). Zes van de zeven gebouwen zijn door een Valenciaanse toparchitect Santiago Calatrava ontworpen en de bouw heeft 13 jaar geduurd. Daarna weer op de fiets verder door Turia park en op weg naar de wijk Barrio del Carmen om daar een tapas restaurantje te gaan zoeken. We hebben de fietsen onder de oudste brug (Puente de La Trinidad) gestald en de wijk in. Na een stukje lopen kwamen we een pleintje tegen met een terrasje en een tapas restaurant, dus daar wat besteld (heerlijk het geen engels verstaan/praten de bestelling was wat anders dan we bedoeld hadden, veel maar wel heerlijk!

Daarna weer op de fiets en nog een stukje park, het begon wat te betrekken en ik had er ook wel genoeg van dus de fietsen terug gebracht en op weg naar een biercafé (op internet stond pas om 18.30 uur open, maar dat leek ons vreemd op een zondag) helaas niet open dus even doorgelopen en op een pleintje maar een biertje gedronken, niet bijzonders maar de dorst toch gelest. Daarna na het hotel om even jassen te halen en op te frissen, besloten om in een door tripadvisor goed beschreven tapas restaurant die avond te gaan eten, maar eerst nog naar het biercafé en onderweg even bij het tapasrestaurant gereserveerd. Twee lekker biertjes op en op weg naar het restaurant, er waren maar 2 andere tafeltjes bezet dus lachen dat we gereserveerd hadden! Ze hadden alleen een Spaanstalige kaart dus dat was even wennen en zo goed mogelijk proberen te raden wat er stond (met behulp van google). Een flesje wijn besteld en daarna 2 gerechten die we wilden delen, ging prima kregen wat we dachten daarna bleef het gelukkig goed gaan met bestellen. Ondertussen liep de tent vol en stond er ook al een rij te wachten op een tafeltje. Na het eten besloten om lekker naar het hotel te gaan en op tijd naar bed, best vermoeiend geweest, maar heerlijk. Vanavond toch maar de wekker zetten!

• 02 Mei 2022 - 13:15

Isette: