Dag 2 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Valencia, Spanje van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

30 April 2022 | Spanje, Valencia

Vanmorgen pas laat wakker ( (9.00 uur!), niet omdat de bedden zo heerlijk zijn, zijn nl erg hard en we zitten langs een drukke straat, dus regelmatig wakker door het geluid van buiten af, maar toch in stukken lang blijven slapen. Op ons gemakje opgestaan, gedouched en op naar het ontbijt. Ik moet zeggen dat ik dat het fijnste van een hotel vind. Ik kan dan heerlijk op mijn gemakje wat rond lopen en eten verzamelen op een bord en vervolgens op een ander bord nog een gebakken ei te gaan halen en dat als eetbordje te gebruiken, heerlijk, lekker nog een bord met voorraad op de tafel! Daarna ingesmeerd, zonnige dag en op weg naar de wandelroute die we zouden gaan lopen. Natuurlijk eerst met een omweg er naar toe want Frank zag een park (Park Central) waar we doorheen konden lopen. Prachtig aangelegd park midden tussen allerlei drukke wegen met veel groen en water waar volop wordt gewandeld en gesport. Uiteindelijk via het station (indrukwekkend gebouw) aangekomen bij de start van de wandelroute. We hoorden muziek en zagen een paar groepen lopen maar in het oude centrum aangekomen bleek het een ware optocht van groepen te zijn en vroegen we ons af wat er wel niet aan de hand was. Via google konden we het niet vinden. Ik ging het navragen bij een jong meisje (denk jaar of 15) maar die kon geen engels en google translate kwam met een rare oplossing dus maar even verder gelopen en aan een muzikant van een deelnemende groep gevraagd of die engels kon, helaas ook niet maar via, via in de groep kwam ik bij iemand die engels kon. Het bleek dat het de Fallas optocht van Valencia was, wat een ware happening is en waar mensen van de hele wereld op af komen. Deze optocht is normaal half maart , maar toen was het zo'n slecht weer dat het verzet is naar jawel 30 april! Wat een kleurrijk gebeuren en wat een kakafonie van verschillende muziekstukken. Heerlijk om zo onverwachts mee te maken. Na een tijdje kijken hadden we zin in koffie en streken we neer op een terrasje voor 2 cappucino, gewoon niet doen buiten Italië! Daarna verder met de wandeling door kleine steegjes, grote pleinen met terrasjes en hele mooie gebouwen. Een kerk binnen gelopen San Nicolás in de wijk El Carmen. Een heel indrukwekkend gebouw met veel pracht en praal, zie de foto's. Lekker even een pleintje gevonden met een restaurantje waar we wat lekkere tapas hebben gegeten met een lokaal biertje erbij. Daarna nog wat rond gelopen en toen op weg naar de wijk Russafa want daar zou rond 17.00 uur de carnavalsoptocht beginnen. Uiteindelijk werd dit 17.30 uur en werd verteld dat de optocht korter zou zijn dan andere jaren ivm minder deelnemers. Nou het was een geweldig spektakel met verschillende groepen maar om 20.00 uur vonden we het wel genoeg en gingen we op pad naar het restaurant in Valencia met de beste Paella (volgens tripadvisor).

We hebben ons daar nog even laten adviseren en het is de zwarte rijst met vis paella geworden. Ik moet zeggen toen ze hem brachten had ik ff mijn twijfels maar man oh man wat was hij lekker. Als toetje nog de cheesecake besteld maar dat vond ik geen succes. We waren moe dus ff bij een supermarkt een fles rode wijn gehaald en op naar de hotelkamer. Zit nu dus op mij gemakje deze stukjes te type, Frank vraagt al of het een boek wordt, met een lekker wijntje erbij. Tis net vakantie!

• 01 Mei 2022 - 10:54

Ted:

Hoi Frank en Anja

Wat leuk om te lezen! En je ziet wel, het allerleukst zij dingen die je niet verwacht, dingen die je dan gewoon overkomen.
    Geniet nog!

• 01 Mei 2022 - 11:09

Lisette:

Leuk om te lezen. Ook voor vandaag mooie dag gewenst