Dag 8 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg anja

23 Juli 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Daar gaan we dan, eindelijk op weg naar Praag. Na een vroeg ontbijt vlug op weg want we hadden er veel zin in na alle verhalen over deze stad. De afstand was maar 2 1/2 uur dus we zouden er al vroeg zijn en deze keer de snelweg gekozen. In Praag was het toch nog even zoeken want het ingevoerde adres bracht ons naar een pleintje waar we het hotel niet konden vinden. Auto even geparkeerd en een rondje gelopen, bleek het hotel een straatje verder te zitten. Bij de receptie gevraagd hoe we er konden komen met de auto, bleek een bekend navigatiesysteem probleem te zijn. Na een andere straat ingevoerd te hebben konden we op weg naar het hotel, maar dit gaf ook nog de nodige problemen en na een tijdje rondgereden te hebben en het tot 2 keer toe even gevraagd te hebben stonden we voor het hotel. De kamer was nog niet klaar, maar de bagage konden we in de bagagekamer zetten. Omdat het hotel maar 3 parkeerplaatsen heeft moeten we een eindje verder op bij een ander hotel parkeren, dus de auto afgezet en op weg naar de stad. Wat een geweldig mooie stad zeg. We slenteren over de Karlsbrug richting oude stad en laten alle indrukken op ons inkomen. Na rijp beraad besluiten we de stadswandeling in Stare Méstro te maken die in de capitoolgids staat zodat we zeker niets overslaan. We slenteren op ons gemakje samen met de andere toeristen rond en strijken na een poosje neer op 'n terrasje voor 'n heerlijk Tsjechisch biertje. We zitten nog maar net of daar komt de eerste groep al met 'n gids. Ze staan aan de overkant allemaal foto's te maken maar wij zien niets bijzonders aan 't gebouw. Na enkele groepen geobserveerd te hebben zijn we maar eens goed gaan kijken en jawel op de hoek van het pand staat tegen de gevel de Zwarte Madonna, vlug wat foto's gemaakt en weer verder. Halverwege de route vonden we het wel genoeg voor vandaag en lopen we richting het hotel. Aan de voet van de Karlsbrug is een restaurant met een terras dat uitkijkt op de Moldau rivier, dus hier maar weer een biertje gepakt. Daarna naar het hotel om ons wat op te frissen en op weg naar 'n restaurantje om te eten. Om de hoek bij het hotel zit een straatje met verschillende restaurantjes dus daar bij het eerste neergestreken. Na het eten allebei moe maar voldaan dus op naar het hotel.