dag 7 Harrachov - Reisverslag uit Harrachov, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu dag 7 Harrachov - Reisverslag uit Harrachov, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

dag 7 Harrachov

Blijf op de hoogte en volg anja

22 Juli 2013 | Tsjechische Republiek, Harrachov

Vandaag vroeg ontbijten 8.15 uur want we gaan een rondrit , Cesky raj, maken die in de capitoolgids staat. Eerst op weg naar Turnov om daar aan de rit te beginnen. In het navigatiesysteem de optie vermijd de snelweg aangegeven en daar gaan we dan. Het was al een erg toeristische route naar Turnov toe, we twijfelde soms wel of het aangegeven paadje wel goed was maar dat bleek wel 't geval al was het wegdek soms wel héél erg slecht en de weg erg smal. Bij het begin van de route aangekomen toch eerst maar een cappuccino gedronken en toen op weg. Even wennen aan een route in een boek zonder aangegeven straatnamen en/of wegnummers. Soms was het dus toch even zoeken. We kwamen door kleine pittoreske dorpjes en zagen het Kostkasteel, Het Trosky kasteel en heel veel natuurschoon. Bij het Hrubá Skalákasteel de auto aan de kant en even een heerlijke kop Goulashsoep op. Omdat je hier een korte wandeling kon maken door de 'rotsstad' Hruboskalské op pad! Na een afdaling tussen de rotsen via een smal trapje stonden we onderaan de rots met het kasteel erop. We besloten de blauw/groene route te gaan volgen (was de kortste) en door de bossen op pad. We kwamen langs schitterende rotsformaties, ook heel erg hoge, maar na een poosje kwamen we er achter dat we niet de blauw/ groene maar de gele route aan 't volgen waren. Oeps ergens toch iets fout gedaan. Normaal niet zo'n probleem maar ja geen wandelschoenen en geen water bij ons. Toch maar stug doorlopen, gelukkig kwamen we door de verandering van route wel langs een uitkijkpunt waar je rotsformaties en het fort goed kon zien. Na ongeveer een uur waren we weer terug aan de onderkant van de trapjes, dus naar boven en dan een welverdiende fles water, jammie. We wilden nog naar de hoogste berg van Tsjechië maar hebben dat door de tijd maar laten zitten. We zijn nog wel naar Spindleruv Mlyn gereden, hebben wat rondgelopen en wat gedronken. Toen terug naar Harrachov, het was inmiddels al 18.00 uur en we hadden zin in een pilsje.