Rondreis Italië - Reisverslag uit Marsciano, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Marsciano, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

08 Augustus 2022 | Italië, Marsciano

Maandag 8 augustus

Vandaag gaan we eerst naar Narni en daarna door naar Cascate delle Marmore. Na het ontbijt gaan we op pad naar Narni, dit stadje ligt in de Midden-Italiaanse regio Umbrië in de provincie Terni, precies op het geografisch middelpunt van Italië. Het ligt op een rots ( dat wordt weer steile steegjes bedwingen) hoog boven de rivier de Nera. We hebben er een rondje gewandeld en de eerste kerk die we wilde bezoeken was tussen 12.30 en 15.30 uur gesloten, ja ook de kerken houden siësta! Gelukkig kwamen we nog een ander kerkje tegen dat wel open was en waar we even binnen hebben rond gekeken, de kathedraal was ook dicht dus helaas. Het is een leuk stadje met smalle steegjes, je kan normaal met een soort kabeltreintje naar het centrum van Narni, maar helaas die stond stil. Eerst wat trappen op gelopen maar gelukkig konden we het laatste stuk met een lift, het is nl best ver omhoog vanaf de parkeergarage. Na wat rond gekeken te hebben en een cappucino te hebben gedronken weer op weg naar de auto voor de rit naar Cascate delle Marmore. Dit is een kunstmatige waterval in de buurt van Terni. We hadden onze auto geparkeerd in een steegje en via enkele steegjes rond huizen waren we bij de ingang, we konden terug naar het officiële parkeerterrein want daar was ook het ticket office waar we kaartjes konden kopen (pff... volgens Frank echt iets van die K... Italianen, ook nog moeten betalen terwijl we al genoeg stoppen in dat land!). Toch netjes naar de office, omleiding volgen om binnen te kunnen (corona regels) terwijl er niemand stond maar ja gewoon maar volgen die pijlen. Kaartjes gekocht en weer naar de ingang, kaartjes laten scannen en de trap af naar de waterval toe. Het is er lekker druk dus om de beurt kan je even op de foto/ of een foto maken van de waterval! Goeie handel 10 euro per kaartje! De weersverwachting gaf aan dat het over een uurtje zou gaan regenen en onweren dus we besloten terug te rijden en nog even wat te eten te halen bij de supermarkt. We waren net voor de bui binnen, in eerste instantie onder de overkapping blijven zitten, maar het koelde toch wel erg af dus binnen op de bank met een wijntje wat liggen lezen. Toen de buien voorbij waren kon je weer buiten zitten en was de temperatuur ook heerlijk, rond de 25 gr. 's Avonds lekker op ons gemakje alles warm gemaakt en gegeten, prima leven zo!

• 09 Augustus 2022 - 20:31

Lisette:

Leuk hoor, we zijn zo een beetje ‘bij jullie’