Rondreis Italië - Reisverslag uit Marsciano, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rondreis Italië - Reisverslag uit Marsciano, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rondreis Italië

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

09 Augustus 2022 | Italië, Marsciano

Dinsdag 9 augustus

Na het ontbijt op weg naar Spello, Frank had dit plaatsje als tip gekregen en daarna zouden we doorrijden naar Spoleto. Het is vandaag een stuk koeler als de eerste week, het is nog maar rond de 30 gr en er waait een koel windje, heerlijk! Ook Spello ligt op een heuvel maar hier kan je toch dicht bij het centrum parkeren, gewoon doorrijden tot boven en het laatste parkeerterrein oprijden. Vakken vol, dan maar net als de Italianen in de berm parkeren! Eerst maar op weg naar een terrasje in de schaduw voor een cappuccino en daarna op weg de steile steegjes in. We kwamen al snel een kerk tegen, Kapittelkerk Santa Maria Maggiore, het was ondertussen 12.30 uur en ook deze kerk is tijdens siësta gesloten, maar we mochten er na het betalen van de entree toch in. Binnen zien we dat er een rij gevormd is bij een kapel. We besluiten er maar aan te sluiten want dit moet wel belangrijk zijn. Het ziet er schitterend uit, de fresco's zijn geschilderd door de Umbrische schilder Bernardino di Betto, bekend als ‘Il Pinturicchio’. Prachtig om te zien dus zeker de moeite waard om het te gaan bekijken. Daarna nog wat rond geslenterd, eerst heuvel op en toen weer naar beneden, mooie steegjes en doorkijkjes! Toen naar de auto en op naar Spoletto, maar we kregen de melding regen op komst, wat doen we nu? Toch maar op weg en maar kijken hoe het weer is. Echter een kilometer of 20 voor Spoletto werd de lucht donker en in de verte begon het te flitsen, nou dan maar langs de supermarkt en terug naar het appartement. Flink wat heftige buien gehad onderweg en zelfs om moeten keren omdat er een flinke tak op de weg lag. Bij de super lekkere hapjes ingeslagen en daarna kwam er ook wat regen in Marsciano. Nu verslag aan het bijwerken en direct lekker wat eten.

• 09 Augustus 2022 - 20:30

Lisette:

Klinkt mooi én relaxed. Zo kiet dat…