Dag 2 Frymburk - Reisverslag uit Frymburk, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 2 Frymburk - Reisverslag uit Frymburk, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 2 Frymburk

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

17 Juli 2013 | Tsjechische Republiek, Frymburk

Na een ontbijtje (morgen toch maar wat vroeger gaan ivm voorraad ontbijt) en een heerlijke koffie op het terras, op weg naar Czeky Krumlov. We hadden dit als tip van Lisette en Bert gekregen en was zeer zeker de moeite waard. Auto op een parkeerterrein en slenterend met de rest van de toeristen het oude dorpje in. Je liep zo onder de verbindingsbrug van het kasteel en het kasteeltheater het dorpje in. We slenteren lekker rond en komen bij een fototentoonstelling van Jan Saudek. Deze natuurlijk gaan bekijken, hadden al snel het idee dat hij wel heel gericht was op bepaalde vrouwelijke delen. Daarna even een koffie gedronken op een terrasje op het "grote plein" en toen op weg naar het kasteel. Daar aangekomen bleek dat je het kasteel alleen kon bekijken met een gids en daar hadden we dus geen zin in, dan maar naar het museum over het kasteel. Dit viel wat tegen, je kon ook nog de tower beklimmen maar dat hebben we maar niet gedaan, dus in de kasteeltuin op een terras neergestreken voor een salade met tonijn en 'n pilsje. Na nog wat rondgelopen te hebben de auto weer opgezocht en terug naar het hotel, Frank bedacht dat we een andere route gingen nemen en inderdaad zeer de moeite waard. Eerst door een vervallen industriegebied maar daarna door de bossen via smalle weggetjes waar je niemand tegen komt geweldig! Pintje op het terras van het hotel was weer heerlijk, even opfrissen en dan een terrasje zoeken voor het eten. Heerlijk aan de overkant van het plein gegeten alleen de bediening had er geen zin meer in om 21.30 uur. Dus maar snel afrekenen op in het hotel een cappuccino met een heerlijk stuk bananentaart met slagroom, jammie!