Dag 9 in Peschiera del Garda - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 9 in Peschiera del Garda - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 9 in Peschiera del Garda

Door: oetels

Blijf op de hoogte en volg anja

15 Juli 2012 | Italië, Peschiera del Garda

Vanmorgen na het ontbijt in de auto gestapt om een tochtje te maken in de plaatsjes te zuiden van het Gardameer. Onze eerste bestemming was Valeggio sul Mincio omdat Anja op het internet had gelezen dat dit een oud stadje zou zijn. Na een half uurtje kwamen we in het dorpje aan maar waren er niet enthousiast over want we hadden een oud dorpje verwacht en dat was het zeker niet, op een berg stond wel een mooikasteel maar daar konden we niet komen met de auto, dus toen de auto geparkeers en te voet verder, maar ook hier konden we niet vinden waar we er naar toe konden lopen, ook zagen we niemand op de toren. Weer in de auto en verder gereden, we reden onder een oud stuk vestingmuur door en Frank zag aan de rechterkant een watervalletje dus de auto geparkeerd en naar de overkant. Wat denk je een heel oud stadje en jawel hoor daar was het oude gedeelte van Vilaggio sul Mincio waar we naar op zoek waren geweest. Mara en Frank herkende het direct van een vorige vakantie aan het Gardameer en toen was het ons erg tegengevallen omdat het erg toeristisch was dus werd besloten om van deze afstand de foto’s te maken en een bezoek maar te laten zitten. Daarna weer in de auto en op zoek naar een ander stadje, deze keer gekozen voor Goito en wat een geluk daar aangekomen bleek ’t markt te zijn, maar al in de opruimfase dus besloten een terrasje te zoeken voor een lekkere cappuccino. Na heel ’t centrum te hebben gehad bleek er alleen een terrasje te zijn naast een drukke doorgaande weg en daar hadden we niet zo’n behoefte aan, dus weer in de auto en op naar het volgende dorpje voor een terrasje. Het zat ons deze dag niet echt mee in de binnenlanden kwamen we alleen dorpjes tegen zoals Heukelom, dus verspreidde boerderijen en verder velden. Net toen we de moed op wilde geven en maar naar de camping terug wilde gaan kwamen we in een stadje mét een terrasje op het plein, auto aan de kant en daar neergestreken, hoe het heet weten we alle vier niet meer maar maakt niet uit we hebben we ingecheckt op foursquare. Daarna toch maar richting supermarkt en camping want de kids wilde nog gaan zwemmen. Anja wilde vlug de gedownloade boeken overzetten. Ben ik an de laptop op de e-reader zetten maar dat bleek nog niet zo maar te gaan zelfs Frank kreeg het niet zomaar voor elkaar. Na een posje zoeken werden ze over gezet maar wat blijkt de bibliotheek heeft er een beveiliging op dus je kunt ze niet overzetten en bedankt hoor heb m’n twee boeken al uit. Van de week even kijken of ik ze rechtstreeks op de e-reader kan zetten. ’s Avonds werd de barbecue weer aangestoken en Laurens was weer in zijn element als baas van de barbecue en Frank als baas van de frites pan. We gaan op tijd naar bed maar morgen gaan Laurens, Mara en Anja rond 8 uur al naar de markt in Peschiera, Frank bedankt voor de markt en blijft lekker liggen.