Dag 11 Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 11 Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 11 Praag

Blijf op de hoogte en volg anja

26 Juli 2013 | Tsjechische Republiek, Praag

Vandaag de laatste volle dag in Praag en het is al lekker warm. We gaan eerst maar eens de geplande boottocht op de Moldau maken, dus daar gaan we weer de Karlsbrug over. We gaan tickets kopen voor een tochtje van 50 minuten met consumpties! We kunnen direct op het bootje waar we een drankje aangeboden krijgen. En daar gaan we, de kapitein is tevens de gids en ze kan veel vertellen over de gebouwen en de Karlsbrug. Ook varen we nog een stukje een kanaaltje in. We kregen ook informatie over de overstromingen die ook wel eens voorkomen, de laatste was in juni dit jaar. Na de grootste overstroming in 2002 zijn er schuiven geplaatst aan het begin van het kanaaltje zodat als in de Moldau het water gaat stijgen die dicht gemaakt kunnen worden zodat de huizen aan het kanaaltje geen last meer hebben van wateroverlast. (Bleek nl de dure wijk te zijn) Na de boottocht eerst wat gaan drinken en toen op weg naar het nieuwe stadsdeel wat we nog niet helemaal hadden gezien. De temperatuur liep op naar 35 graden dus erg veel puf hadden we niet meer. Daarom maar besloten niet de route te gaan lopen maar naar het treinstation te gaan om daar het oude station te bezichtigen. Helaas zijn we daar niet gekomen, konden het niet vinden, tot we weer uit het nieuwe station richting oude stad liepen en nog een keer achterom keken. Het bleek achter het nieuwe station te liggen. Omdat het veel te warm was maar besloten om dit voor een eventueel volgend bezoek aan Praag te bewaren. Op weg naar het oude gedeelte nog wat winkeltjes bekeken want we hadden nog geen souvenirs voor de dames en heren maar konden niet slagen. In het wijkje achter het hotel een leuk beschut terrasje gevonden en daar heerlijk neergestreken voor een pilsje. Na wat opgefrist te hebben in het hotel nog lekker even gegeten en op naar bed.