Rendier safari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Rendier safari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Rendier safari

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg anja

02 Maart 2022 | Thailand, Bangkok

Gisterenavond rond 20.30 toch naar "het veldje" gelopen, was een tip van de reisleiding die ons heeft opgehaald van het vliegveld. Je loopt een veld in een stuk van de weg af zodat je geen last van de straatverlichting hebt. Het was er al druk en we stonden er nog maar net of we zagen het Noorderlicht al, heel duidelijk en lang. (het is om te zien niet groen maar lichtgrijs, blijkbaar zie je het wel groen bij fotograferen op een bepaalde stand. Deze hadden we nog niet bekeken dus fotograferen leverde niets op, maar we hebben wel bijna een half uur kunnen genieten van het Noorderlicht. Wat een ervaring, die is binnen! Toen het weer bewolkt was op naar de cabin en een lekker biertje opengetrokken om te proosten. Na weer een heerlijke nacht (je slaapt hier als een roosje en dik 8 à 9 uur) op ons gemakje een koffietje, douchen etc en gaan ontbijten. Daarna nog even wat boodschapjes doen, bier was bijna op. In de ochtend een wandeling om het meer achter het hotel gemaakt op ons gemakje. Nog even naar de skipiste gewandeld en daar op het terras in het zonnetje een koffie met een berlinerbol op. Daarna vuurtje stoken in de kachel en omkleden voor de rendiersafari. Bij aankomst op de rendierfarm mochten we na uitleg dat we rustig moesten zijn, niet de dicht bij het rendier ( respect zijn persoonlijke ruimte) een slede uitzoeken en gingen we op weg. Het rendier achter ons vond het wel gezellig om langs ons te lopen wat ik in het begin wat eng vond maar het was een mak schaap en had maar een stuk gewei het andere was al af gevallen. Je maakt een rustig tochtje door de bossen en ziet ook nog rendieren los rondlopen. Na het tochtje kregen we uitleg over rendieren en hoe ze leven in Fins Lapland. Ze zijn allemaal geoormerkt omdat ze bij verschillende rendierfarms horen. Er zijn geen wilde rendieren meer in Fins Lapland, alleen nog maar in Russisch Lapland. In het voorjaar en zomer worden ze uit de farms gelaten en kunnen de bossen in, als er sneeuw gaat vallen komen ze vanzelf terug naar de farms en worden ze daar weer gevoerd wel allemaal bij hun eigen eigenaar.

• 03 Maart 2022 - 12:56

Bert :

Mooi avontuur voor de kerstvrouw

• 03 Maart 2022 - 15:33

Lisette: