Dag 6 in Peschiera del Garda - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 6 in Peschiera del Garda - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 6 in Peschiera del Garda

Door: oetels

Blijf op de hoogte en volg anja

12 Juli 2012 | Italië, Peschiera del Garda

Vanmorgen toch maar weer redelijk op tijd opgestaan om rond 10 uur te kunnen ontbijten, snel even naar de bakker waar kleine ciabattini broodjes in een bak lagen. Die gekocht en nog wat croissantjes erbij. Aan het ontbijt bleek dat de bakker niet alleen kleine ciabattini broodjes had maar er voor ons maar enkele erg grote had uitgezocht. Maar ze smaakte heerlijk! Na het ontbijt vertokken we naar Sirmione een oud dorpje op een schiereiland in het Gardameer. Het ligt vlak bij de camping dus we waren er zo en stoer als we zijn hebben we het navigatie systeem niet gebruikt. Het was al een drukte van belang in het dorpje wat wel héél erg toeristisch is met winkeltjes, om de paar meter een restaurant en natuurlijk héél veel ijstentjes, jammie! Aan het begin van het schiereiland staat een kasteel, het Rocca Scaligera waar we besloten om dit maar als eerste te gaan bekijken nu het nog niet zo heel erg druk was. De toren werd beklommen en bovenop hadden we een schitterend uitzicht op het dorpje en het Gardameer. Hier werden natuurlijk weer de nodige foto’s genomen die de komende dagen nog geplaatst gaan worden want goed werk kost wat tijd. Na een tijdje wat rondgeslenterd te hebben gingen we verder het dorpje in. We wilden de drukke hoofdstaat vermijden en langs het Gardameer om het dorpje heen lopen, helaas bleek dit niet mogelijk omdat daar alleen maar hotels stonden die met hun tuinen aan het Gardameer grenzen dus toch maar door de drukke straat. We streken neer op een terrasje op ’n pleintje voor een cappuccino en/of water en werden getrakteerd op live muziek. Er stond in het midden van het plein een man te zingen, nou ja zingen het was geen talent zullen we maar zeggen. Daarna nog wat verder het dorpje in geslenterd toen we een bordje van grotten tegen kwamen dat wilde we wel bekijken dus bordjes gevolgd en daar aangekomen bleek het geen koele grot te zijn wat we dachten maar een tuin met archeologische opgravingen, nou daar hadden we niet zoveel zin in zo pal in de zon. Er reed een klein treintje naar boven en beneden, de “grot” lag boven dus het treintje naar beneden maar genomen. In het dorpje gauw een lekker Italiaans ijsje gehaald en langzaam aan weer terug naar de auto gelopen. Op naar de supermarkt waar Laurens en Frank een flinke T-bone steak voor op de barbecue inkochten en Mara een luchtbed voor op het Gardameer. Toen vlug terug naar de camping want er moest nog gezwommen worden, wat Frank nog op de foto heeft vastgelegd. Het luchtbed bleek niet zo’n goede investering te zijn want het bleef niet drijven dus morgen even voor een ander kijken. Jesse belde nog even op om te informeren hoe het bij ons was en door te geven hoe het met onze nieuwe huisdieren gaat. Ja, ze vond het toch te rustig zo zonder ons, gelukkig is er al 1 gevangen in de klem! Nog enkele te gaan Jesse. De avond werd besteed aan het bewerken van de foto’s door Laurens en Mara dus die kunnen snel bewondert worden. Om 22.45 uur werden we getrakteerd op een vuurwerkshow boven Peschiera waar Laurens ook nog snel een paar foto’s van heeft genomen.