Camping San Benedetto, Gardameer 2012 - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Camping San Benedetto, Gardameer 2012 - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Camping San Benedetto, Gardameer 2012

Door: oetels

Blijf op de hoogte en volg anja

07 Juli 2012 | Italië, Peschiera del Garda

De Vakantie begint op naar Peschiera del Garda

Om 04.15 zijn we zo ver, we gaan op vakantie naar Peschiera del Garda. Voor de eerste keer rijden we op een zaterdag en gaan we het in 1 keer rijden, we vertrekken daarom ook zo vroeg. Het navigatiesysteem geeft ruim 10 uur rijden aan dus dat moet te doen zijn. Ook gaat de reis via Oostenrijk en niet via Zwitserland zoals we gewend zijn. We hadden al bedacht dat het op zaterdag wel erg druk zou zijn bij de Gothtard en hadden geen zin in een lange file voor de tunnel. De eerste twee uur verliepen voorspoedig, we lagen goed op schema en natuurlijk zin in een heerlijke kop Duitse koffie en stopte bij een Rasstatte . Gelukkig hadden we onderweg al broodjes kunnen eten die al gesmeerd waren voor we vertrokken (wie had dat ooit gedacht). De koffie bleek aan de erg slappe kant te zijn dus dat viel tegen. Maar niet getreurd na de volgende twee uur zouden we weer stoppen dus snel op weg. Ook deze twee uur verliepen, op wat wegwerkzaamheden na, ook weer prima dus we hadden het goed naar ons zin. Gestopt bij Rasstätte Bruchsal en een heerlijke kop koffie op. Daarna hup weer op weg want we hebben nog dik 6 uur te gaan. Maar toen kwam het zaterdagreizen om de hoek. We kwamen in een 20 km file, gelukkig onderbroken door af en toe even een minuut of 1 ½ gewoon rijden, terwijl we ons wel verkneukeld hadden over de berichten op de radio dat bij de Gotthardtunnel een wachttijd van 2 uur was vanaf ’s morgens 10 uur. Na de file die ook aangekondigd was op de Duitse radio gingen we maar even wat drinken want nu hadden we het wel gehad dachten we. Helaas voor de grens met Oostenrijk was er een file van 2 km voor grenztunnel Füssen ook keurig gemeld door de Duitse verkeersinformatie op de radio, maar die had helaas niet vermeld dat de file na de tunnel in Oostenrijk door ging tot na de Fernpass waardoor we over dat stuk ook dik 2 ½ uur hebben gedaan. Toen we weer op een snelweg reden zijn we maar gestopt voor verse vruchtensap en een lekker stuk apfelstrudel en Mara een wafel met aardbeien en slagroom (helaas zit er geen suiker in de slagroom in Oostenrijk hè Mara). Hup weer in de auto maar na 1 ½ uur toch maar weer even gestopt om wat te drinken. Daarna nog een dik uur rijden en daar zijn we dan bij camping San Benedetto in Peschiera del Garda. We werden erg vlug geholpen bij de receptie en hadden de caravan zo gevonden, de spullen naar binnen en een supermarkt zoeken voor de hoogst noodzakelijke spullen. Dit zat niet mee, want de supermarkten waren al gesloten dus terug naar de camping, koffers uitpakken, bedden dekken en op zoek naar een restaurant. Frank had er zo een gevonden aan de camping en met uitzicht op het Gardameer dus een perfect plekje. We hebben er heerlijk gegeten dus zeker voor herhaling vatbaar en vooral lekker dichtbij. Moe maar voldaan lagen we op tijd in bed.