Dag 14 in Peschiera del Garda - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 14 in Peschiera del Garda - Reisverslag uit Peschiera del Garda, Italië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 14 in Peschiera del Garda

Blijf op de hoogte en volg anja

23 Juli 2012 | Italië, Peschiera del Garda

Vandaag al weer het laatste dagje in Peschiera del Garda. We gaan er nog een keer op uit en nu is er gekozen voor Saló aan de westkust van het Gardameer op ongeveer 50 minuten van de camping. Mara en Anja hebben het idee dat ze er al een keer geweest zijn maar Frank weet zeker van niet. We wilden natuurlijk midden in het centrum parkeren maar daar zijn zo weinig parkeer plaatsen en natuurlijk al vol, dus een stukje terug gereden naar een grote parkeerplaats. In het dorpje maar direct naar de boulevard gelopen en natuurlijk eerst een cappuccino gedronken nu het nog kan. Via de boulevard naar de kerk gelopen maar die was nog niet open, gaat pas om 15.30 uur open en deze middag was er ook nog een begrafenis dus dat zat er zeker niet meer in. Daarna nog door het winkelstraatje terug met veel winkeltjes met dure merkkleding, schoenen en tassen. Dus maar niets gekocht. Op de boulevard nog een lekker Italiaans ijsje gegeten en op naar de auto want we moesten ook nog naar de wijnboerderij. Daar aangekomen werden we netjes naar een proeflokaal gebracht, helaas sprak de jonge dame niet zoveel Engels maar we kwamen er toch wel uit, we wisten nl al welke wijn we wilden. Maar als echte Hollanders lieten we ze de andere wijnen ook nog inschenken om te proeven, daarna de Otella Molceo gekocht, van lekkere wijn hè Laurens, ook nog dessertwijn die ook heel lekker smaakt ingeslagen. Laurens ook nog een fles olijfolie en we konden terug naar camping San Benedetto. Even vlug wat drinken en dan de koffers inpakken en opruimen in en om de caravan, gelukkig in de koelte van de airconditioning. Het is nu 18.30 uur en de meeste spullen staan klaar om in de auto gezet te worden. Mara en Laurens zijn voor de laatste keer zwemmen in het Gardameer en strakjes nog een afsluitend etentje in het restaurant aan het meer met natuurlijk een lekkere fles Ottella Molceo. Het vervolg van vandaag en morgen type ik weer als we weer terug in Oisterwijk zijn en in de loop van de week worden er meer foto’s bij geplaatst. Het etentje was weer heerlijk en op advies van de ober werd het geen Ottella Molceo, want die hadden we al een keer op, maar een soave van 14 %. Nou dat bleek een goed advies te zijn want die vonden we ook heel erg lekker. Als afsluiting kregen we deze keer geen limocello maar een glaasje grappa, met de uitleg hoe dit genuttigd moet worden. Je steekt ’t puntje van je tong in de grappa en neemt dan een klein slokje, dit doe je elke keer als je ’n slokje pakt (eerst puntje van je tong erin steken). Volgens de ober proef je dan de grappa beter. Als je glas leeg is schut je ’t laatste druppeltje eruit en ruik je in het glas. Nou je proeft en ruikt hem zo inderdaad heel erg goed. Vanavond op tijd naar bed want om 5.00 uur loopt de wekker af om weer op huis aan te gaan.