Dag 3 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 3 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 3 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg anja

05 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag wat uit kunnen slapen, de bus stond pas om 9 uur voor het hotel, dus lekker op ons gemakje kunnen ontbijten. Daarna op naar het Koninklijk Paleis en de aangrenzende Wat Phra Kaew, de belangrijkste tempel in Thailand met de prachtige Emerald Boeddha. Omdat het koninklijke paleis 's middags gesloten was waren alle toeristen de ochtend gekomen wat een super drukte gaf waarbij alle groepen met hun gids door elkaar heen sjokte en wat op sommige stukken flink dringen was om ergens in of uit te komen. Onze Thaise gids Art, had er een stevig tempo in en binnen 2 uur hadden we het hele complex bekeken waarbij er overal uitleg van zijn kant was. Hup terug in de bus en op weg naar de lunch, een buffet met thaise gerechten maar ook spaghetti! Daarna op naar China Town, waar we een rondleiding kregen van de Nederlandse gids Martijn. Ook dit ging in een stevig tempo en daarna konden we kiezen of met de bus mee terug naar het hotel of zelf nog wat rond kijken. We wilden graag nog blijven en 2 medereizigers, Edwin en zijn zoon Mart sloten zich bij ons aan. Onderweg kwamen we langs een massagesalon (niet bijzonders hoor want die zitten hier overal, maar bij deze stonden 2 bakken met kleine vissen met bankje ernaast waar met je voeten in kan, een soort vismassage. Iedereen op Anja na (voetenfobie) wilde dit proberen, dus daar zaten ze dan met de voetjes in de bakken en de visjes maar kriebelen en knagen en dan duren 15 minuten lang! Daarna op onderzoek in ChinaTown, de kleine steegjes in en al dwalende kwamen we bij een straatjes met winkels waar ze telefoonhoesjes verkochten. In een winkel hadden ze wel 3 verdiepingen met zoveel hoesjes dat je daar wel echt zou moeten slagen, maar helaas Jesse had er 2 op het oog maar die waren er niet voor haar type telefoon. Dus niets gekocht. We waren toch weer wat moe geworden dus wilde we even terug naar het hotel om wat op te frissen. Het viel deze keer niet mee om taxi's te bemachtigen, er stopte wel tuktuks en na wat over en weer onderhandeld te hebben was de prijs bepaald en werd er een derde bij geregeld. Wat een bijzondere ervaring. Het verkeer is hier wat chaotisch, men gaat van de ene baan naar de andere met auto's en bussen en daar tussen door wringen zich tuktuks en scooters die bijna continue toeteren om duidelijk te maken dat ze er tussendoor schieten. Het was ondertussen spits dus onze tuktukrijders waren niet zo gelukkig want het verkeer stond vrij vast en er was moeilijk tussendoor te gaan. Uiteindelijk iedereen weer gearriveerd bij het hotel en daarna mar even een pilje gaan drinken aan de overkant, een echt terras is er niet in onze directe omgeving. 'S avonds de straat weer in om wat te gaan eten Edwin en Mart gingen ook mee. Een restaurant gekozen waar ze zowel Thais eten als hamburgers hadden zodat degen die wilde ook wat anders konden eten. Een heerlijke maaltijd op en toen naar de nightmarket. Een hele hoop kramen met bijna overal hetzelfde maar wat een diversiteit aan mensen! Met taxi's terug en lekker naar bed!