Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van anja oetelaar - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg anja

05 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Op het vliegveld hebben we kennis gemaakt met de rest van de groep en onze Thaise gids. Hier ook direct een databundelkaartje gekocht zodat we overal op internet kunnen. (30 dagen onbeperkt voor 850 bath, ongeveer 30 euro!). Op naar het hotel in Bangkok, onderweg in de file waar naast de bus nog een ongeluk gebeurde waardoor er wat paniek bij sommige mede reizigers ontstond omdat de auto naast de bus flink benzine verloor. We konden echter snel weer doorrijden op onze baan dus niets aan de hand. In het hotel aangekomen, maakte we kennis met onze Nederlandse gids en konden we gaan douchen, daarna stond de bus klaar om ons naar de rivier te brengen waar we eerst gingen lunchen en daarna een tocht met een longtailboot op de klongs gingen maken. Halverwege konden we weer even aan land om een bezoek te brengen aan de oudste tempel van Bangkok, de Wat Arun, rijkelijk gedecoreerd met Chinees porselein. Helaas was hij niet helemaal te bewonderen omdat hij gerestaureerd werd en rondom in de steigers stond. De groep ging terug naar het hotel en Frank en Anja gingen met Art, onze Thaise gids, op weg naar een hospital in Bangkok, bij het tweede hospital hadden we geluk en was er een tandarts die kon helpen. Een heel aardige man die ook vond dat in het land van de glimlach je volop moest kunnen lachen, naar een dik half uurtje kon ik met een stralende lach weer in de taxi op naar het hotel. Daar aangkomen was het al weer bijna tijd om naar de rivier te vertrekken voor een dinercruise. Het eten was heerlijk, echter in een vloeiende beweging achter elkaar geserveerd, en daar ook direct de rekening achteraan zodat het allemaal geregeld was voor de boot na 2 uur weer aan zou meren. En dat was prima gelukt, iedereen was zo moe dat om 21.30 uur iedereen in bed lag voor een goede nachtrust, wat gelukt is!

• 05 Augustus 2015 - 19:53

Lisette:

Goed maar dat je in Thailand, Bangkok was. Artsen 9en alles wat daarbij hoort) staan goed bekend. Is je tand weer helemaal mooi?